Handelsbetingelser

Leveringsaftale

Trademax tilbyder gennem partner levering ved førstkommende hoveddør eller levering med indbæring/opbæring af varer gennem fragttillæg. Ved svær framkomlighed for budbil forbeholdes retten til levering ved kantsten, istedet for hoveddør. Fragtfirmaet kontakter altid kunden, så snart de har modtaget leverancen, for at aftale passende dag samt tidspunkt for levering. Aftale om tid gælder normalt en dato samt et tidsinterval i overensstemmelse med fragtfirmaet. Levering til ikke brofaste øer, Færøerne og Grønland kan ikke tilbydes, med undtagelse af leverancer til Bornholm. Trademax forberholder retten til at annullere bestillinger til adresser uden for de mulige leveringsområder.

Bestillinger sendes som regel samlet, når samtlige varer er klar til levering. Ordrer kan blive delt op i flere leverancer, hvis varerne sendes fra forskellige lagre. Leveringstider annonceret på hjemmesiden er udelukkende vejledende. Såfremt forventet leveringstid af ordre ændres, vil dette fremgå af kundens ordrestatus. Årsager til forsinkelser kan f.eks. være at en leverandør eller transportør ikke kan fuldføre sin forpligtelse til os. Lagervarer leveres normalt inden for ca. 15 hverdage eller i henhold til det annoncerede på det specifikke produkts side. Leveringstiden for bestillingsvarer er normalt ca. 4-6 uger. Ordrer med varer som har forskellige leveringstider leveres normalt i henhold til den længste leveringstid.

Når du modtager din leverance

Kunden bærer ansvar for at inspicere leverancen ved modtagelsen, og sikre at der ikke er skader på emballagen. Såfremt der opdages skader på emballagen, skal kunden notere dette på fragtbrevet/håndscanneren. Kunden skal kontrollere antallet kolli og notere eventuelle mangler på fragtbrevet/håndscanneren samt underskrive fragtbrevet. Underskriften bør være læselig. Ved ikke læselig underskrift bør navnet også skrives med blokbogstaver. Hvis kunden på egen hånd og mod Trademax anbefalinger aftaler med transportøren, at leverancen stilles uden opsyn mod fuldmagt, påfalder ansvar for transportskader kunden og reklamationsret for transportskader bortfalder.

Opbæring/Indbæring til ønsket sted i hjemmet

Indbæring er et ekstra fragttillæg, og kan tilvælges i kassen inden et køb gennemføres. Dette tillæg gør det let for dig, der ikke har mulighed for selv at bære din vare ind i dit hjem, eller ikke ønsker dette besvær. Såfremt man bestiller opbæring sørger fragtfirmaet for at levere varen til ønsket sted i hjemmet, også hvis man bor i lejlighed. Kunden er selv ansvarlig for at fjerne eventuelle forhindringer i hjemmet, samt at sørge for at levering kan gennemføres, uden at forvolde skader i hjemmet. Dette kan f.eks. gøres ved at beskytte gulve og hægte eventuelle døre af. Dette skal forberedes inden leveringstidspunktet.

Betaling og priser

Betaling gøres med betalingskort via vores hjemmeside. Vi modtager VISA eller MasterCard. Kunden skal oplyse kortnummer, udløbsdato og de tre kontrolcifre på kortets bagside.  Betaling bliver debiteret og trukket fra betalingskort efter bestilling, når ordren er bekræftet og ordrebehandling påbegyndt. Verificering af identitet skal også gøres gennem 3D Secure systemet i henhold til den verificeringsmetode, kunden har valgt hos NETS. 3D Secure systemet kan kræve NemID ved førstegangsbrug. Trademax.dk hverken kræver eller tilhåndeholder information om NemID, alt håndtering af denne data sker eksternt.

Trademax er i henhold til lovkrav forbundet til Verified by Visa og MasterCard SecureCode (3D Secure). Disse er internationale sikkerhedsforanstaltninger, der beskytter kunden ved køb over internettet. Betalingen sker med SSL-kryptering, som sikrer at betalingsoplysningerne ikke er tilgængelige for uvedkommende. Kunden bekræfter sin identitet ved betaling, så at ingen uvedkommende kan handle med kortet. Bekræftelse af identitet håndteres af NETS og kan kræve mobilnummer, CPR nr. og/eller NemID. Har man spørgsmål i forbindelse med sikkerhedsprocedurerne eller verificering af identitet, skal man kontakte sin bank.

Køb

Alle priser på www.trademax.dk er angivet i danske kroner inklusive moms. Når man gennemfører en bestilling, sendes automatisk en ordrebekræftelse til den oplyste e-mailadresse. Såfremt man har spørgsmål eller vil ændre noget i sin bestilling, bedes man kontakte Trademax kundeservice via telefon eller e-mail. Trademax indgår ikke købsaftaler med umyndige personer (under 18 år).

Annoncering og produktinformation

Trademax tager forbehold for eventuelle udsolgte varer, tryk- og tastefejl på hjemmesiden samt i annoncer. Skulle der opstå fejlagtigheder i prissætning, annoncering af leveringstid eller andre oplysningwer, forbeholder Trademax sig retten til at ændre dette efterfølgende. Trademax tager forbehold for eventuelle fejl i produktinformation og annoncer, samt at billeder ikke altid fuldt ud gengiver produkternes udseende i virkeligheden. Alle produkter er godkendt og beregnet til brug i Sverige, Norge og Danmark. Samtlige produkter er beregnet til privat brug.

Værdikoder

Rabatkoder kan ikke kombineres med andre tilbud. Gyldighedsperioden for rabatkoder og gavekortskoder er altid angivet på værdibeviset. Trademax tager ikke ansvar for information om rabatter og kampagner, som står skrevet på andre hjemmesider end www.trademax.dk.

Fortrydelsesret

Ifølge forbrugeraftaleloven har kunden altid ret til at fortryde købet, inden for 14 dage, fra modtagelsen af varen, uden særlig begrundelse. Såfremt produktet ikke sendes retur til Trademax i original stand, debiteres kunden for værdiforringelsen, dette gælder også for emballagen. Ønsker kunden at benytte sig af fortrydelsesretten, er det et krav at tilsende Trademax billeder af varen samt emballagen. Retur og reklamationer anmeldes via Trademax.dk, efterfølgende tager Trademax en beslutning angående værdiforringelse. Bemærk at din fortrydelsesret delvist kan bortfalde, hvis du monterer ben og lignende, eller på anden måde tager varen i brug og derved forårsager synlig forringelse, hvilket kan forringe salgsværdien af produktet. Værdiforringelse kan også udgå hvis varer returneres uden orignalt emballage.

Forbrugeraftaleloven indeholder et antal bestemmelser, hvilke begrænser retten til at udnytte fortrydelsesretten. Trademax gør hermed kunden opmærksom på, at fortrydelsesretten ifølge Forbrugeraftalelovens § 18 stk. 3, ikke gør sig gældende for: “levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg”. Eksempler på dette er varer eller produkter der fremstilles på kundens bestilling og efter specifikke ønskemål. Disse produkter benævnes som bestillingsvarer eller kommissionsvarer.

Fortrydelsesret inden for 14 dage gælder udelukkende for privatpersoner. Hvis du er i tvivl om hvilke varer eller produkter som ikke omfattes af fortrydelsesretten, bedes du tage kontakt til Trademax kundeservice. 

Kunden skal, før en bestilling kan fuldføres, acceptere handelsbetingelserne og være myndig. Ved at acceptere nærværende betingelser samtykker kunden at disse til enhver tid er gældende og regulerer forholdet mellem kunden og Trademax i enhver sammenhæng, herunder bestilling, levering og brug af produkter solgte af Trademax.

Ikke modtaget leverance og nægtet modtagelse

Skulle kunden ikke ønske at tage imod en afsendt leverance eller være utilgængelig ved kontakt, har Trademax ret til at debitere kunden en returafgift på 395 kr. for mindre forsendelser og 795 kr. for større, for at dække returomkostninger. Kunden bærer ansvar for at ved bestilling oplyse korrekt kontaktinformation, gennem hvilken de kan kontaktes angående leverance. Genudsendelse af nægtede varer bekostes med sædvanlig fragtafgift på 395 kr. som betales af kunden. Nægtelse af modtagelse tolkes ikke som fortrudt køb, fortrydelse af køb skal meddeles Trademax specifikt og i henhold til gældende betingelser samt tidsrammer.

Retur af varer

Som kunde har du ret til at kontrollere og afprøve varens egenskaber og funktioner, før der besluttes om en eventuel retur. Afprøvningen skal udføres med forsigtighed og må ikke gøres mere omfattende end nødvendigt, da varen skal returneres i original stand. Kunden skal returnere varen i original emballage eller ligeværdig emballage. Varen skal desuden returneres helt komplet, hvis ikke andet er aftalt mellem kunden og Trademax.

Såfremt varen er blevet afprøvet, udover det der er beskrevet her for oven, betragter Trademax den som brugt, hvilket betyder at kunden ved et retur- og fortrydelseskøb, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens salgsmæssige værdi.

Trademax kan debitere kunden for eventuelle ekstra omkostninger, der kan opstå ved ikke komplette eller beskadigede produkter og emballager, samt produkter er blevet taget i brug. Kunde skal altid gemme følgesedlen indtil returen er blevet fuldført samt godkendt af Trademax. Kunden skal inden returforsendelse indsende billeder af produktets stand, til Trademax, ved et retur- og fortrydelseskøb.

Ved et retur- og fortrydelseskøb bærer kunden ansvar for produktets stand og derved også for eventuelle skader, som kan opstå under transporten.

Refundering og returomkostninger

Hvis kunden inden for 14 dage fortryder sit køb, bliver købsbeløbet refunderet efter retur af varerne er sket. Såfremt kunden ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal denne tage kontakt med Trademax via telefon eller e-mail. Købsbeløbet minus returafgift og eventuel værdiforringelse bliver tilbageført til det betalingskort, som blev benyttet ved betalingen, så snart varen er ankommet retur og er kontrolleret, for at sikre at den lever op til reglerne for fortrydelsesretten. Refundering af betaling sker typisk 10-30 dage efter at returen er afhentet.  Trademax opkræver kunden en retuafgift for returomkostninger på henholdsvis 395 kr. for små forsendelser og 795 kr. for større forsendelser, ved retur- eller fortrydelse. Denne afgift dækker delvist transportomkostninger tilbage til Trademax. Differencen mellem returafgoift og fulde transportomkostninger dækkes af Trademax. Bemærk at varen altid skal sendes retur i forsvarlig emballage og at emballage skal godkendes af Trademax inden retur sker. Fragtafgift refunderes vd retur af komplet ordre. Udnyttede ekstra tjenester som f.eks. indbæring/opbæring kan ikke refunderes.

Personoplysninger

De personlige oplysninger, kunden bedes oplyse for at kunne gennemføre et køb, vil ikke blive videresendt, eller på anden måde solgt videre. Trademax bruger udelukkende disse oplysninger i forbindelse med oprettelse af en ordre, for at kunne levere kundens varer, samt for at kunne hjælpe kunden ved en eventuel henvendelse. Ifølge persondataloven har man som kunde ret til at begære indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret, og såfremman du anslår at denne information er fejlagtig eller irrelevant, kan der begæres rettelse eller fjernelse fra kunderegisteret. Henvendelser i forbindelse med persondataloven skal rettes til Trademax kundeservice.

Garanti og Reklamation

Alle Trademax produkter er omfattet af 2 års reklamationsret, i henhold til købeloven. Hvisse produkter er også omfattet af en garanti. Bemærk at ekstra garantier udelukkende gælder, såfremt disse er angivet skriftligt i produktinformationen, ved købstidspunktet. Retten til 2 års reklamation og samtlige garantier er kun gældede ved privat brug af varer. Andet brug af produkter, f.eks. offentligt eller kommercielt, omfattes udelukkende af 1 års begrænset reklamationsret.

10 års Sofa Garanti
Vi ved med sikkerhed at vores sofa holder høj kvalitet. Komponenterne i vores produkter gennemgår hårde kvalitetskontroller og test, alt for at de skal kunne klare hverdagens belastninger og holde længe. Derfor har vi nu forlænget konsument lovens reklamationsret med garantier på alle vores sofaer. På samtlige sofaer giver vi 10 års garanti på brud på sæderammen samt fjederbrud på nozagfjedrene som sidder under siddehynderne. Observere at garantien kun gælder hvis informationen fandtes på produktet ved købstidspunktet. Hvis fejl på varen opstår inden for den angivne periode, afhjælpes fejlen i første omgang. Hvis varen ikke kan repareres inden for rimelig tid, får du en ny vare, eller, hvis varen ikke kan fremskaffes, en ligeværdig. Gem altid ordrebekræftelsen! Det er dit garantibevis og skal kunne vises for at garantien skal gælde. Garantien gælder fra købsdatoen.

Garantien på sofaer dækker ikke:

  • Normal slitage.
  • Skade som er opstået som følge af fejlagtig betjening: at brugsvejledningen ikke er fulgt, fejlagtig montering eller opbevaring, ulykke, våld, forkert brug, manglende- eller bristende vedligeholdelse, rengøring eller service.
  • Hvis produktet bruges i anden sammenhæng end privat brug.
  • Skadet som følge af at produktet er stillet i en fuktig miljø eller udendørs.

Reklamation

Såfremt der opdages fejl eller mangler på varen, skal kunden oprette en reklamationssag på trademax.dk ved at udfylde digital reklamationsformular. Reklamationssagen skal oprettes så snart fejlen opdages og skal indeholde en udførlig beskrivelse af fejl og mangler, samt vedhæftede billeder af varen, der tydeligt viser at fejl findes. Uden udførlig beskrivelse og billeddokumentation godkendes reklamation ikke. Man bør altid gemme emballagen indtil det er sikkert, at man vil beholde varen.

Ved oprettelse af en reklamationssag, får kunden et sagsnummer og bliver kontaktet af Trademax personale så snart som muligt, med henblik på at finde en løsning. Kunden bærer ansvar for, at fremvise dokumentation for købet, f.eks. kvittering eller ordrebekræftelse/ordrenummer.

Trademax betaler returfragt og leveringsomkostninger i forbindelse med afhjælpning af en reklamation med bytte og nye varer.

Reklamationen er ikke berettiget såfremt fejlen opstår, som en følge af fejlagtig anvendelse af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationer til følge naturens luner og kosmetiske afvigelser accepteres ikke, bl.a.:

  • Kosmetiske afvigelser der er usynlige ved alm. brug, f.eks. på en skjult underside eller bagside
  • Alm. forekommende variationer i træfiner
  • Alm. forekommende variationer i læder
  • Alm. forekommende knaster i massivt træ eller deres placering
  • Mindre luftbobler i glasblæste produkter
  • Mindre farveafvigelser på tekstiler og træbehandlinger
  • Eventuelle lyskilder og batterier, der medfølger en vare. Disse er ikke en del af varen, men medsendes som en service, for at hjælpe kunden til at fastslå hvilken type varen bruger.
  • Unikke produkter, produkter fresmtillet af genbrugte materialer og vintage produkter

Trademax betaler returfragten, hvis et køb annulleres grundet en reklamation, såfremt produktet er forsøgt afhjulpet 3 gange, hvor samme fejl har gentaget sig. Trademax har derved ikke har kunnet tilgodese kunden med et fuldt ud optimalt produkt og må tilbyde fri retur og hævelse af køb.

Transportskader

Kunden bærer ansvar for, at ved modtagelse af leverance underskrive fragtbrevet. Det er også kundens ansvar at kontrollere varerne og emballagen grundigt ved modtagelsen samt at notere antal skadede kolli på fragtbrevet. Såfremt der opdages fejl eller mangler på varen, emballagen eller forsendelsen, skal dette noteres på fragtbrevet/håndscanneren, når chaufføren er til stede. Dette er nødvendigt hvis kunden skal søge erstatning for eventuelle skader eller mangler. Anmeldelse om transportskade skal ske indenfor 3 dage, ved at rette henvendelse til Trademax, dette da vi skal videresende anmeldelsen til fragtfirmaet. I sin anmeldelse, bedes kunden vedhæfte billeder af emballagen, samt billeder af den oppakkede og beskadigede vare inden montering. Billeder skal tydeligt vise fejl da disse fungerer som bevisbyrde. Original emballage skal gemmes ved en reklamationssag indtil en løsning er aftalt. Reklamationssager skal oprettes via tradema.dk ved at udfylde elektronisk formula som findes ved kundeservice informationen.

Markedsføring

E-mailadressen og det mobiltelefonnummeret, som kunde oplyser ved bestilling, bliver brugt af Trademax som kontaktoplysninger, i forbindelse med advisering. Dermed godkender kunden også at få tilsendt tips, information og annoncer via SMS eller e-mail. Hvis kunden ikke ønsker at modtage ovennævnte e-mails, SMS eller annoncer, er det muligt at når som helst fravælge dette i de udsendte e-mails og/eller SMS beskeder.