Handelsbetingelser

1. Om Handelsbetingelser

1.1 Disse betingelser gælder for alle køb, du foretager hos Trademax.dk. Du accepterer handelsbetingelserne, når du foretager et køb hos os.

1.2 Aftalen er indgået med
Home Furnishing Nordic AB, Trademax
Org.nr: 556780-9685
Postadresse: Box 605, 251 06 Helsingborg.

1.3 Hvis du ønsker at komme i kontakt med os, kan du kontakte os her.

 

2. Bestillinger

2.1 For at gennemføre et køb skal du have ret til at indgå en kontrakt i henhold til gældende lovgivning. Trademax indgår kun kontrakter med kunder, der er over 18 år (myndighedsalderen) eller mindreårige med tilladelse og godkendelse fra deres værge.

 

3. Bekræftelse af bestilling

3.1 Når du har gennemført dit køb på Trademax.dk, modtager du automatisk en e-mail med en ordrebekræftelse, som bekræfter dit køb, og at der er indgået en kontrakt. Vi anbefaler, at du gemmer ordrebekræftelsen for at lette eventuel fremtidig kommunikation med os.

 

4. Priser og information

4.1 De priser, der gælder for dit køb, er angivet på tidspunktet for din bestilling på hjemmesiden. Alle priser er inklusive moms. Priserne omfatter ikke eventuelle betalings- og forsendelsesomkostninger, som er angivet separat.

4.2 Hvis prisen på et produkt eller oplysninger om et produkt, der er angivet på Trademax.dk, er forkert, og du vidste eller burde have vidst dette på bestillingstidspunktet, gælder prisen eller oplysningerne ikke for købet. I sådanne tilfælde kontakter vi dig så hurtigt som muligt, efter at vi har opdaget fejlen.

4.3 Hos Trademax bestræber vi os altid på at præsentere produkternes egenskaber og udseende så realistisk som muligt. Alle billeder på Trademax.dk, der viser et produkts udseende, kan ikke garanteres at repræsentere produktets nøjagtige udseende, f.eks. fordi skærmen kan påvirke farvegengivelsen. Vores produkter, der er eller indeholder dele af naturmaterialer, kan også have naturlige variationer, og produktets udseende kan også variere mellem forskellige produktionsserier.

 

5. Betaling

5.1 Sammen med vores betalingstjenesteudbyder, Svea Bank AB (publ.), tilbyder vi forskellige betalingsmuligheder, og du kan vælge, hvilken betalingsmulighed du vil bruge. De mulige betalingsmuligheder, som du kan vælge imellem, fremgår altid på Trademax.dk og i forbindelse med din bestilling. Afhængigt af hvilken løsning du vælger, kan der være ekstra omkostninger. Du kan finde alle oplysninger om alle betalingsmuligheder og eventuelle ekstraomkostninger nedenfor. Eventuelle omkostninger i forbindelse med din betalingsmulighed vises også altid, før du afgiver din ordre.

Kortbetaling

5.2 Trademax tilbyder sikker kortbetaling med VISA eller MasterCard i samarbejde med Svea Bank AB. Svea Bank AB er certificeret i henhold til standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Trademax kan modtage betaling fra samtlige VISA og MasterCard tilsluttede kort udstedt i norden. Kortkøb sker direkte gennem Svea Bank AB og alt information er krypteret i henhold til gældende standarder og regler. Ingen kortinformation håndteres eller gemmes hos Trademax. Bemærk at betalingen debiteres fra dit kort umiddelbart ved godkendelse af bestillingen uafhængigt af ordrens leveringstid.

Gavekort

5.3 Vores gavekort er gyldige i 6 måneder fra udstedelsesdatoen og kan bruges som betalingsmiddel ved køb på Trademax.dk. Du kan finde oplysninger om gavekortets gyldighedsperiode på gavekortet sammen med gavekortets værdi og kode. Du kan bruge flere gavekort til det samme køb og bruge gavekort som delbetaling for et køb. Hvis gavekortets værdi overstiger det aktuelle købsbeløb, gemmes det overskydende beløb på gavekortet og kan bruges ved et senere køb indtil udløbet af gavekortets gyldighedsperiode. Bemærk venligst, at gavekortet ikke gælder for ekstra tjenester til forsendelses- og håndteringsomkostninger.

 

6. Fragt og levering

Leverings alternativer

6.1 Ved bestiling af varer på Trademax.dk sker levering oftest med hjemmelevering til kantsten. Undtagelsesvis kan mindre forsendelser under visse omstændigheder leveres til afhentningssted. Levering til Færøerne, Grønland og ikke-brofaste øer tilbydes desværre ikke, Trademax forbeholder retten til at annullere bestillinger til adresser inden for disse områder. Du kan finde alle oplysninger om vores leverancer her.

6.2 I nogle tilfælde kan der tilbydes fragt- og tilvalgs tjenester, efter at du har gennemført dit køb. Hvis sådanne tilvalgs tjenester er tilgængelige, vil de blive præsenteret for dig på Tak-siden efter dit køb, og du kan vælge, om du ønsker at indgå en separat aftale om sådanne ekstra tjenester. Hvis der ikke er vist nogle tilvalgs tjenester, beklager vi, at vi ikke kan tilbyde dem for dit postnummer og de valgte produkter.

6.3 Hvis din ordre indeholder flere produkter, hvoraf nogle ikke er på lager eller har en længere leveringstid, kan vi tilbyde dig at sende produkterne i flere leveringer, kontakt vores kundeservice for at høre nærmere. For at gøre leveringen nemmere for dig som kunde og for at minimere miljøpåvirkningen forsøger vi altid at levere dine produkter samlet i én levering. Det kan betyde, at leveringstiden for ordren svarer til det produkt, der har den længste leveringstid.

Fragtomkostninger

6.4 Når du handler hos os, tillægges der som udgangspunkt et fragtgebyr, medmindre andet er angivet på Trademax.dk. Fragtgebyret er baseret på produkternes vægt og størrelse, og om de leveres til dit hjem eller til et udleveringssted. Fragtgebyret dækker hele ordren, uanset om produkterne leveres på forskellige tidspunkter. Du kan finde alle oplysninger om vores fragtomkostninger her.

Leveringstid

6.5 Den forventede leveringstid er angivet på produktsiden og i ordrebekræftelsen og kan variere afhængigt af den leveringsmulighed, du vælger. Den forventede leveringstid, der er angivet på Trademax.dk, er vejledende og beregnes fra det tidspunkt, hvor du afgiver din bestilling. Vi bestræber os altid på at levere din ordre inden for det forventede antal arbejdsdage for levering, der er angivet på Trademax.dk og i din ordrebekræftelse. Hvis leveringstiden for din ordre ændres, informerer vi dig hurtigst muligt på siden med ordrestatus, eller via e-mail eller telefon.

Ikke afhentede pakker

6.6 Du er ansvarlig for at modtage eller afhente din levering i overensstemmelse med de instruktioner, du modtager, når du afgiver din bestilling. Pakker til posthusene, som ikke afhentes inden for den tid, der er angivet på meddelelsen, vil blive returneret til vores lager. I disse tilfælde har vi ret til at opkræve et administrationsgebyr svarende til vores håndterings- og forsendelsesomkostninger i tilfælde af, at du ikke afhenter din pakke hos post selskabet.

6.7 Hvis du ikke følger instruktionerne for levering til hjemmet, f.eks. hvis du ikke er hjemme og tager imod din levering til tiden, har vi ret til at opkræve et returgebyr svarende til de ekstra forsendelsesomkostninger. Du kan finde oplysninger om vores returgebyrer under Returomkostninger.

 

7. Tilbud, rabatkoder og gaver

7.1 Vi kan fra tid til anden tilbyde tilbud, rabatkoder, gaver og andre tilbud ("Tilbud"). Sådanne tilbud er kun gyldige i det tidsrum, der er angivet i forbindelse med tilbuddet, og er underlagt de betingelser, der er angivet i forbindelse med tilbuddet. Tilbuddene kan ikke kombineres med andre rabatter, medmindre det udtrykkeligt er angivet.

7.2 Du skal indtaste en kode eller på anden måde aktivere det relevante tilbud, før du gennemfører dit køb, for at du kan udnytte tilbuddet. Hvis du returnerer bestilte produkter, kan det betyde, at du ikke længere er berettiget til tilbuddet, hvilket kan kræve, at du returnerer gaven eller betaler for værdien af gaven. Vi vil kontakte dig i sådanne tilfælde.

 

8. Særligt for varer med digitale dele

8.1 Nogle af de produkter, der sælges på Trademax.dk, kan være integreret eller knyttet til et digitalt indhold eller en digital tjeneste, f.eks. en app eller software.

8.2 I nogle tilfælde gælder der særlige regler for denne type produkter - hvis fraværet af det digitale indhold eller den digitale tjeneste betyder, at produktet ikke kan bruges på den måde, som det var tiltænkt. Dette kan f.eks. være tilfældet, hvis produktet er beregnet til at blive brugt sammen med en applikation eller et bestemt stykke software. I så fald gælder bestemmelserne i dette stykke.

8.3 Hvis produktet indeholder digitale dele eller digitale tjenester, vil du blive informeret om dette i produktbeskrivelsen. Du får adgang til det digitale indhold eller den digitale tjeneste senest, når det fysiske produkt leveres til dig, medmindre andet udtrykkeligt er angivet.

8.4 Vi giver dig besked om og leverer sikkerhedsopdateringer og andre nødvendige opdateringer som krævet i henhold til gældende lovgivning. Hvis du har købt et produkt med digitalt indhold eller en digital tjeneste som et engangs salg, vil vores forpligtelse til at levere opdateringer fortsætte i den periode, hvor du som forbruger har en rimelig forventning om, at der vil blive leveret opdateringer.

8.5 Hvis du har købt et produkt med digitalt indhold eller en digital tjeneste som en løbende tjeneste (f.eks. et abonnement, eller hvis tjenesten er tidsubegrænset), varer vores forpligtelse i tre år efter, at produktet med digitale elementer er leveret, eller i den længste periode af kontraktens gyldighedsperiode.

8.6 Hvis du har installeret de leverede opdateringer, men der stadig er en defekt i produktet på grund af manglende opdateringer, er vi ansvarlige for defekten. Dette gælder dog ikke, hvis du har undladt at installere de leverede opdateringer, og du er blevet informeret om, at opdateringerne er tilgængelige, og konsekvenserne af den manglende installation og den manglende installation ikke skyldes instruktionerne for installation.

 

9. Fortrydelsesret

9.1 Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person på dine vegne modtager det produkt, som du har købt på Trademax.dk.

9.2 Annullering af ordrer, der ikke allerede er behandlet, er gratis. Hvis ordren er behandlet, har Trademax desværre ikke mulighed for at annullere leveringen, hvorefter der tilkommer en returomkostning.

Undtagelse for visse produkter

9.3 Nogle produkter er undtaget fra fortrydelsesretten. Dette gælder for følgende produkter:

  • produkter, der er fremstillet i henhold til dine anvisninger eller på anden måde har fået et tydeligt personligt præg,
  • produkter med en brudt forsegling ikke kan returneres af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, og forseglingen er blevet brudt af dig som kunde, såsom håndklæder og dyner, og
  • produkter, der hurtigt kan forfalde eller blive for gamle, f.eks. blomster og planter.

Værdiforringelse af brugte produkter

9.3 Når du udøver din lovbestemte fortrydelsesret, har du ret til at åbne emballagen og undersøge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere dets karakter, egenskaber og funktion.

9.4 Du har ret til at fortryde dit køb og få fuld refundering i disse tilfælde, hvis du giver os besked inden for 14 dage fra den dato, du har modtaget produktet. Hvis du håndterer produktet i et større omfang end nødvendigt for at fastslå dets karakter, egenskaber og funktion, er vi berettiget til at foretage et fradrag for værdiforringelse. Et sådant fradrag foretages ved at sammenligne produktets værdi på returnerings tidspunktet med den oprindelige værdi på købstidspunktet. For at få fuld tilbagebetaling i tilfælde af fortrydelse anbefaler vi derfor, at du returnerer produktet i original stand.

Hvordan du fortryder dit køb

9.5 Hvis du ønsker at returnere dit køb, skal du give os besked inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person, der agerer på dine vegne, modtager eller afhenter din ordre. Du kan finde ud af, hvordan du returnerer her. Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du give Trademax besked inden fortrydelsesfristen udløber, via e-mail eller ved at bruge vores fortrydelsesformular.

9.6 Når du har informeret os om, at du ønsker at returnere dit køb, skal du sende produktet tilbage inden for 14 dage. Vi anbefaler, at du returnerer produktet i den samme emballage, som du modtog det, da du er ansvarlig for eventuelle skader eller tab under returneringen på grund af din uagtsomhed, f.eks. utilstrækkelig emballage af produktet.

Returfragt

9.7 Du betaler selv for returfragten, når du returnerer dit køb, se returomkostningerne nedenfor. Du kan også få oplysninger om den aktuelle pris, når du kontakter vores kundeservice. Omkostningerne til returforsendelse vil blive fratrukket fra din tilbagebetaling.

Returomkostninger

  • Varer mindre end 0,5 m3: 395 kr
  • Varer større end 0,5 m3: 795 kr
  • Spabade (ikke oppustelige): 5000 kr

Tilbagebetaling

9.8 Når du har returneret dit køb, vil vi via vores betalingstjenesteudbyder foretage din tilbagebetaling inden for 14 dage fra den dag, vi modtager din retur. Vi refunderer dog ikke beløbet, før vi har modtaget produktet tilbage, eller før du har vist, at du har sendt det til os.

9.9 Vores tilbagebetaling inkluderer eventuelle forsendelsesomkostninger, som du betalte på købstidspunktet. Dette gælder dog kun for omkostningerne ved standardforsendelse. Ekstra forsendelsesomkostninger som følge af valg af en dyrere forsendelsesmulighed refunderes ikke. Bemærk venligst, at eventuelle forsendelsesomkostninger og ekstra valgfrie tjenester kun refunderes i tilfælde af fortrydelsesret og ikke i tilfælde af et åbent køb.

9.10 Tilbagebetaling sker ved hjælp af den samme betalingsmetode, som du valgte på købstidspunktet, medmindre vi aftaler andet.

 

10. Reklamation

10.1 Hvis der er en defekt ved dit produkt, har du ret til at klage inden for to år fra leveringen af produktet (ansvarsperioden). Du skal altid indgive en klage inden for en rimelig tid efter, at du burde have bemærket manglen. Din ret til at klage ophører senest to måneder efter, at den to årige ansvarsperiode er udløbet.

10.2 Hvis dit produkt indeholder digitalt indhold eller en digital tjeneste, gælder følgende: Hvis der er en defekt i det digitale indhold eller den digitale tjeneste i et produkt med digitale dele, hvor kontrakten løber i mere end to år, har du ret til at klage i løbet af kontraktperioden.

10.3 Hvis du ønsker at klage over et produkt, bedes du give vores kundeservice besked via vores reklamationsformular.

10.4 Når vi har modtaget det reklamerede produkt, og vi har fastslået, at kravet er gyldigt, refunderer vi dig i overensstemmelse med gældende lovgivning.

 

11. Garanti

Egen garanti

11.1 Vi har udvidet forbruger købelovens reklamationsret med forlængede garantier på vores sofaer og senge. Oplysninger om, hvilke produkter der er omfattet af garantien, og hvad garantien dækker, kan findes her for sofaer og her for senge samt på respektive produktside på Trademax.dk.

Prismatch

11.2 For at du skal føle dig sikker på at Trademax garantere markedets laveste priser tilbyder vi laveste-pris-garanti. Skulle du finde et identisk produkt hos en dansk forhandler, som er ligeværdig i størrelse, materiale, farve, og leveringsbetingelser, i forhold til det du har handlet hos os, tilbagebetaler vi differencen på vareprisen til dig i form af et gavekort til Trademax.dk, som kan bruges til næste køb.Forespørgsel om prismatch kan gøres efter at du har lagt din bestillimng og op til 30 dage efter køb. Primsatch gælder kun en (1) gang pr. produkt og køber. Ved bestilling af større antal end et (1) eksemplar ydes der prismatch på et (1) eksemplar. Prismatch garantien gælder ikke for prisændringer på Trademax hjemmeside efter køb samt Trademax varer som sælges via tredjepart. Kontakt Trademax kundeservice for at benytte garantien, medsend venligst dit ordrenummer og skærmbillede af produkt annoncen for tilsvarende varer hos anden forhandler. Der tilbydes ikke prismatch på tjenester såsom fragtomkostninger.

 

12. Vores forpligtelser

12.1 Hvis der er en defekt i dit produkt, eller hvis leveringen forsinkes, er vi ansvarlige for eventuelle skader, som du lider som følge af defekten eller forsinkelsen, i overensstemmelse med den obligatoriske lovgivning om forbrugerbeskyttelse. Du skal dog overveje at gøre, hvad du kan for at begrænse konsekvenserne af en defekt eller forsinkelse. Vi er kun ansvarlige for skader i det omfang, du har taget rimelige skridt til at begrænse dit tab. Med andre ord er vi ikke ansvarlige for skader, som du kunne have undgået ved at træffe rimelige foranstaltninger.

12.2 Vi er ikke ansvarlige for skader, som du måtte lide som følge af forsinkelser eller fejl ved produkterne, der skyldes forhindringer, som vi ikke har kontrol over, og som vi ikke med rimelighed kunne have forudset, eller hvis konsekvenser vi ikke kunne have undgået eller overvundet.

 

13. Om disse handelsbetingelser

13.1 Vi har ret til at ændre disse handelsbetingelser, men de handelsbetingelser, som du accepterede på tidspunktet for dit køb, vil altid gælde for det pågældende køb. Eventuelle ændringer vil blive afspejlet i den seneste offentliggjorte version af handelsbetingelserne på Trademax.dk. Ændringer træder i kraft fra det tidspunkt, hvor du har accepteret handelsbetingelserne, dvs. når du foretager et nyt køb på Trademax.dk.

13.2 Disse betingelser skal tolkes og benyttes i overensstemmelse med dansk lovgivning. Hvis en bestemmelse i disse handelsbetingelser anses for at være ugyldig eller ikke kan håndhæves af en domstol, en myndighed eller et alternativt tvistbilæggelsesorgan med kompetent jurisdiktion, vil de resterende dele af den pågældende bestemmelse og alle andre bestemmelser i disse handelsbetingelser forblive gyldige og fuldt ud kunne håndhæves, med forbehold af gældende lovgivning.

 

14. Særlige betingelser for virksomheder

14.1 Disse Handelsbetingelser gælder for kunder, der handler i egenskab af privatpersoner. Hvis du alligevel foretager et køb på Trademax.dk som repræsentant for en virksomhed, accepterer du købsbetingelserne på virksomhedens vegne og garanterer, at du er bemyndiget til at acceptere disse købsbetingelser og foretage køb på virksomhedens vegne.

14.2 For kunder, der handler på Trademax.dk som virksomhed, tilbyder vi ikke fortrydelsesret eller toårig reklamationsret. Vi er heller ikke ansvarlige for indirekte tab eller mistet fortjeneste. Desuden er vores ansvar i henhold til disse handelsbetingelser for tab eller skade begrænset til et beløb svarende til det samlede beløb, som kunden har betalt til os som virksomhed for det produkt, som tabet eller skaden vedrører, eller som tabet eller skaden skyldes.

 

15. Spørgsmål, klager eller tvist

15.1 Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende din ordre. Du kan nemt kontakte os ved hjælp af de kontaktoplysninger, der er angivet i starten af disse Handelsbetingelser.

15.2 Trademax følger købeloven og forbrugeraftaleloven samt gældende EU lovgivning vedrørende forbrugerkøb. Læs mer om lovgivning og dine rettigheder på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens forbrugerportal. Ved tvist pålægger Trademax sig frivilligt at følge eventuelle anbefalinger fra Forbrugerklagenævnet hvor du som kunde kan henvende dig for at få hjælp med tvistløsning. I henhold til EU regler kan du også vælge at søge gennem EU kommissionens ODR platform.

 

_______________________

Sidst opdateret den 9. august 2023.
Handelsbetingelserne blev fastlagt af Home Furnishing Nordic AB den 15. december 2022.